Sådan bliver du SEO klar i 2018

By:

Hvordan sikrer du, at dit firmas hjemmeside bliver så synlig som mulig i 2018 og fremover? Ja, du skal først og fremmest sørge for, at hjemmesiden er SEO-optimeret, så den får en topplacering i Googles søgeresultatliste. Googlebotten har mere end 200 rangering faktorer, og hver gang en bruger søger på f.eks. ”dametøj” eller ”sko”, så kravler Googles små ’edderkopper’ rundt og finder de sider, som er relevante for netop det søgeord. Siderne bliver så vist i søgeresultatlisten i den rækkefølge, som Google finder mest relevant.

Lav en effektiv søgeordsanalyse

Din hjemmeside kan dermed få en topplacering i Google, hvis du bl.a. sørger for at vælge de mest relevante søgeord. Og hvordan gør du det? Det gør du ved hjælp af en effektiv søgeordsanalyse, som kan opdeles i niveau 1 til 3. Niveau 1 er den bredeste søgning på et enkelt ord som ”sko”, mens niveau 3 er den mest specifikke ”salsa sko røde størrelse 39”. Du vil formodentlig gerne tiltrække potentielle kunder på alle 3 niveauer, men start med at lave søgeord på niveau 3. Du kan få hjælp til det ved at kigge på Googles Autofill Form, hvor du kan se, hvilke ord brugere søger på, eller du kan anvende Google Keyword Planner. Hos SEO-eksperten https://www.klikko.dk/seo/ finder du flere gode råd til Seo i 2018.

Posted in: seo i 2018